Echipamente Hünnebeck pentru construirea sigură și rapidă a Pasajului superior de la Gara de Vest din Ploiești

 

Lucrările desfășurate pe șantierul pasajului suprateran de la ieșirea din Ploiești spre Strejnic  se înscriu în cadrul proiectului  „Accesibilitate și fluidizare trafic către zona industrială Ploiești Vest și platforma industrială Brazi”, un proiect care se bucura de finantare europeana.

Startul construcţiei podului de la bariera Vest, de pe strada Mărăşesti, s-a dat la începutul anului 2015, dar lucrările au fost sistate o perioadă și s-au reluat abia în martie 2016. Astfel, în primul trimestru al anului curent s-a dat curs începerii lucrărilor la cea de-a șasea pilă a podului şi au început să fie turnate betoanele pentru celelalte lucrări de la pasaj.

Pasajul rutier este proiectat să aibă o lungime de circa 470 de metri, cu patru bretele de acces şi un sens giratoriu în partea dinspre Strejnic.

Hunnebeck România deține o expertiză bogată în construcția de poduri și pasaje și dispune de sisteme special concepute pentru acest tip de lucrări – iar acestea au fost doar câteva dintre motivele care l-au convins pe experimentatul constructor STRABAG să contracteze compania noastră pentru a oferi soluții și echipamente de cofrare pentru pasajul de la Ploiești.

Construirea pasajului superior de la Gara de Vest a implicat elaborarea unei multitudini de proiecte și planuri de șantier, destinate execuției diverselor structuri incluse în alcătuirea pasajului, de la fundații de ziduri de sprijin, la culee, elevații pile, trotuare etc. Inginerii Hunnebeck România au dimensionat sistemul de palei luând în calcul combinațiile de încărcări cele mai defavorabile.

Provocarea proiectului a constat în găsirea unei soluții sigure pentru preluarea încărcărilor mari date de grinzile cu lungimea de 37 m. Sistemul INFRA-KIT, special creat de Hünnebeck pentru construirea de poduri și pasaje, și-a dovedit eficiența și în cadrul acestui proiect. Cele 16 palei de INFRA-KIT livrate pe șantier au servit la susținerea grinzilor prefabricate, pe timpul montării acestora. 

Un alt sistem pus la dispozitia constructorului a fost ID 15, turnurile de eșafodaj servind la susținerea trotuarelor, pentru a căror cofrare au fost puse în operă elemente de schelă MULTIFORM .

Cofrajul ușor RASTO, grație vresatilității sale, a putut fi utilizat cu succes la turnarea mai multor structuri: zidurile de sprijin la rampa de acces, fundatiile zidurilor de sprijin si ale pilelor, executia  zidurilor de garda ale culeelor, executia pilelor. Pentru cofrarea culeelor s-a utilizat sistemul robust MANTO, iar schela de lucru utilizata pentru cofrarea pilelor a fost BOSTA 70.

Întrucat pilele de pod au avut o forma atipica, cu muchiile laterale rotunjite, s-a folosit si cofraj special circular. 

Înălțimile mari ale pilelor au necesitat montarea de schele de lucru pentru cofrarea acestora, dar și punerea în operă a unor soluții de acces la înălțime. Hunnebeck România a pus la dispoziția constructorului în acest scop sistemul de schelă BOSTA, respectiv o serie de turnuri de schelă BOSTA 70, cu înălțimi cuprinse  între 6.5 și 12.5 m. Tot înălțimile mari ale structurilor au făcut necesară turnarea betonului în mai multe etape și, implicit, s-a impus utilizarea consolelor pășitoare CS 240.

Proiectul are ca termen de finalizare sfârșitul lunii iunie 2016. Echipamentele oferite de Hünnebeck au ajutat constructorul să execute lucrările într-un ritm alert.


Selectaţi ţara

Channel Islands